انگلیسی | فارسی

Search
Close this search box.

کانتینرهای صادراتی: انواع کانتینر برای حمل و نقل بین‌المللی

در دنیای تجارت و بازرگانی بین‌المللی، حمل و نقل کارآمد و مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانیکه صحبت از واردات و صادرات می‌شود، انتخاب کانتینرهای صادراتی مناسب می‌تواند ایمنی و یکپارچگی محموله‌های صادراتی شما را تضمین کند. در این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص انواع کانتینرهای صادراتی و اهمیت آنها آورده شده است.

کانتینر صادراتی چیست؟


کانتینر صادراتی چیست؟

در دنیایی که حمل و نقل کالا از طریق دریا 90 درصد کل تجارت بین‌المللی را تشکیل می‌دهد، انتخاب کانتینر مناسب برای حمل و نقل کالا اهمیت بسیاری دارد. کانتینرهای صادراتی عبارتند از محفظه‌های مخصوص از جنس فولاد همراه با تجهیزات خاص، که به منظور حمل و نقل کالا و محصولات در سراسر دنیا به کار برده می‌شوند. کانتینرها بسته به شرایط نگهداری محصولات مورد نظر، انواع مختلفی دارند که در ادامه مطلب به آنها اشاره شده است.

اهمیت کانتینرهای صادراتی


کانتینرهای صادراتی ارسال ایمن محصول به مقصد را تضمین می‌کنند. با استفاده از کانتینرهای صادراتی مناسب خیالتان از هر بابت راحت خواهد بود و دغدغه‌ای در خصوص خراب شدن محصولات و یا آسیب‌دیدگی آنها در حین فرایند حمل و نقل نخواهید داشت. برخی از مزایای استفاده از کانتینرهای صادراتی عبارتند از:

  • محافظت از محصولات: کانتینرهای صادراتی از کالای شما در برابر عوامل خارجی مانند آب و هوا، سرقت و انواع آسیب در حین حمل و نقل محافظت می‌کنند و این اطمینان را به شما می‌دهند که کالاهای شما سالم و دست نخورده به مقصد خواهد رسید.
  • استانداردسازی: کانتینرهای صادراتی از استانداردهای بین‌المللی پیروی می‌کنند و بسته به محصولات و شرایط نگهداری آنها، از محصولات در کشتی، قطار و … نگهداری می‌کنند.
  • کارایی: کانتینرهای صادراتی حمل و نقل محموله‌های صادراتی را تسهیل می‌نمایند. به واسطه استفاده از کانتینرها زمان بارگیری و تخلیه کاهش یافته و جابجایی کالا در پروسه حمل و نقل آسان می‌گردد.
  • تطبیق‌پذیری: انواع مختلف کانتینرهای صادراتی نیازهای حمل و نقل محموله‌های مختلف را برآورده کرده و این اطمینان را به شما می‌دهند که می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات را به طور موثر و بدون آسیب‌دیدگی حمل کنید.

انواع کانتینرهای صادراتی


انواع کانتینرهای صادراتی

انتخاب نوع مناسب کانتینر صادراتی در تجارت واردات و صادرات اهمیت بسیاری دارد. چنانچه شما یک صادرکننده حرفه‌ای باشید و یا اینکه به تازگی شروع به کار کرده باشید، درک انواع مختلف کانتینرهای صادراتی برای حمل و نقل درست کالای شما ضروری است. با انتخاب کانتینرهای صادراتی مناسب در استراتژی واردات و صادرات خود، از جابجایی ایمن و کارآمد کالا اطمینان حاصل می‌کنید و بدین‌ترتیب به موفقیت تجارت واردات و صادرات خود کمک خواهید کرد. انواع مختلف کانتینرهای صادراتی عبارتند از:

کانتینر حمل بار خشک (Dry containers)

این کانتینر ضد آب و ایده‌آل برای محافظت از کالاها در برابر عوامل خارجی است. کانتینر حمل بار خشک اکثرا برای محموله‌های خشک از جمله کالاهای بسته‌بندی شده، ماشین آلات و منسوجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانتینرهای 20 فوتی و 40 فوتی رایج‌ترین کانتینرهای مورد استفاده در این گروه هستند.

کانتینرهای یخچال‌دار(Refrigerated containers)

کانتینرهای یخچال‌دار مجهز به سیستم‌های کنترل دما برای حمل و نقل کالاهای فاسدشدنی مانند میوه‌ها، سبزیجات و محصولات دارویی هستند. این کانتینرها درجه حرات و رطوبت مورد نیاز برای حفظ کیفیت محموله صادراتی را حفظ می‌کنند. کانتینرهای یخچال‌دار برای مشاغل واردات و صادرات محصولات تازه ضروری هستند.

کانتینرهای روباز(Open-top containers)

کانتینرهای روباز با یک رویه باز که توسط یک برزنت متحرک پوشانده شده است، بارگیری محموله‌های بزرگ، ماشین‌آلات یا کالاهایی که نیاز به بارگیری از بالا دارند را تسهیل می‌کنند. این کانتینرها برای محموله‌هایی که سایزشان از ارتفاع کانتینرهای استاندارد بیشتر است، گزینه مناسبی است.

کانتینرهای پهلوباز(Open side container)

کانتینرهای پهلوباز به دلیل نداشتن دیوارهای جانبی برای محموله‌های بزرگ، ماشین‌آلات سنگین و وسایل نقلیه گزینه مناسبی هستند. این نوع از کانتینر اغلب در صنایع ساخت‎‌وساز و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانتینرهای مخزن‌دار(Tank containers)

کانتینرهای مخزن‌دار به طور خاص برای انتقال مایعات، مواد شیمیایی و مواد خطرناک طراحی شده‌اند. این کانتینرها مجهز به تجهیزات تخصصی از جمله سیستم‌های تهویه و شیرهای کاهش فشار می‌باشند. با استفاده از کانتینرهای مخزن‌دار می‌توانید برای حمل و نقل ایمن مایعات در مقادیر فله اقدام نمایید.

کانتینرهای بالک(Bulk containers)

کانتینرهای بالک برای حمل محموله‌های فله مانند غلات، مواد معدنی یا مواد شیمیایی طراحی شده‌اند. این کانتینرها مجهز به شیر تخلیه و دریچه برای بارگیری و تخلیه آسان می‌باشند.

کانتینرهای تهویه‌دار(Ventilated containers)

کانتینرهای تهویه‌دار برای حمل و نقل کالاهایی که نیاز به گردش هوا دارند، مانند دانه‌های قهوه و یا ادویه‌جات مناسب می‌باشند. این کانتینرها مجهز به سیستم‌های تهویه داخلی به منظور جلوگیری از جذب رطوبت و حفظ کیفیت محصولات می‌باشند.

کانتینرهای عایق‌بندی شده(Insulated containers)

کانتینرهای عایق‌بندی شده محدوده دمایی مورد نظر را حفظ کرده و از محموله در برابر تغییرات شدید دمایی، محافظت می‌نمایند. این کانتینرها برای محصولاتی همچون شکلات، لوازم الکترونیکی و یا محصولات دارویی که در حین حمل و نقل، نیاز به کنترل دما دارند گزینه مناسبی است.

کانتینرهای تخصصی(Specialized containers)

کانتینرهای تخصصی برای محموله‌های خاص مانند لباس‌های روی چوب لباسی، لوازم الکترونیکی خاص و … طراحی شده‌اند. این کانتینرها به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی محموله‌های خاص در حین حمل و نقل به کار برده می‌شوند.

همکاران ما در واحد لجستیک شرکت تولیدی بازرگانی آردین شیمی، با در نظر گرفتن نوع محصول و شرایط نگهداری آن بهترین کانتینر صادراتی برای حمل و نقل مناسب محصولات را در در نظر گرفته و بدین‌ترتیب ارسال کالا به صورت دست نخورده و سالم را تضمین می‌نمایند.

پرسش‌های متداول


کانتینر صادراتی چیست؟

کانتینرهای صادراتی عبارتند از محفظه‌های مخصوص از جنس فولاد همراه با تجهیزات خاص، که به منظور حمل و نقل کالا و محصولات در سراسر دنیا به کار برده می‌شوند. کانتینرها بسته به شرایط نگهداری محصولات مورد نظر انواع مختلفی دارند. کانتینرهای حمل بار خشک، کانتینرهای یخچال‌دار، کانتینرهای تهویه‌دار و کانتینرهای روباز رایج‌ترین انواع کانتینرهای صادراتی می‌باشند.

کانتینر تهویه‌دار چیست و برای حمل چه کالایی مناسب است؟

کانتینرهای تهویه‌دار برای حمل و نقل کالاهایی که نیاز به گردش هوا دارند، مانند دانه‌های قهوه و یا ادویه‌جات مناسب می‌باشند. این کانتینرها مجهز به سیستم‌های تهویه داخلی به منظور جلوگیری از جذب رطوبت و حفظ کیفیت محصولات می‌باشند.

0 0 رای ها
----> 5 (بالاترین نمره)

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها