Search
Close this search box.

مقالات

بازاریابی محتوا در خدمت تولید صادرات محور مواد شیمیایی

بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ، تولید محتوای ارزشمند، مرتبط و جذاب برای حفظ مخاطبان در بازار می‌باشد. هدف نهایی بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ)، افزایش میزان فروش در طول زمان است. در واقع به مرور زمان شما در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوید و مخاطبان هدف زمانی که به محصول یا خدمات

مطالعه »

بازاریابی عصبی(نورومارکتینگ) و اهمیت آن در توسعه صادرات محور

بازاریابی عصبی کاربرد علوم اعصاب و روانشناسی در بازاریابی است. در این مدل از بازاریابی از علوم روانشناختی به منظور به دست آوردن آگاهی در خصوص نیازها، انگیزه‌ها و ترجیحات مشتریان استفاده می‌شود. روش‌های سنتی مانند نظرسنجی و گروه‌های متمرکز در این حوزه به کار نمی‌آیند و به همین منظور

مطالعه »

اهمیت مارکتینگ در صادرات محصولات شیمیایی

با رشد سریع تجارت الکترونیک، مشاغل مختلف در حال ورود به بازارهای جهانی هستند تا محصولات خود را به مشتریان بین‌المللی بفروشند. با این وجود، فروش در بازارهای خارجی به کلی با فروش داخلی متفاوت است. تفاوت‌های فرهنگی، زمان ارسال محموله، هزینه‌های حمل‌ونقل و سیاست‌های تجارت بین‌المللی می‌توانند موانعی بر

مطالعه »

هویت برند(Brand Identity) چیست؟ هویت برند چه نقشی در صادرات کالا دارد؟

همه شرکت‌ها دارای هویت برند هستند. با این حال، هویت برند قوی مستلزم تحقیقات، استراتژی و همچنین سرمایه‌گذاری مداوم است. برای داشتن یک برند قوی در چشم مصرف‌کنندگان به زمان و تلاش نیاز خواهید داشت. زمانی که برند شما هویت داشته باشد، تلاش‌های بازاریابی و فروش شرکت با وجود تاثیرات

مطالعه »

مدیریت لجستیک+ اهمیت مدیریت لجستیک در صادرات محصولات شیمیایی

صنایع شیمیایی بخش مهمی در اقتصاد جهانی و یکی از حوزه‎‌های کلیدی در ایران است. به دلیل ماهیت ظریف بودن محصولات و مواد اولیه، این حوزه به یک واحد لجستیک قوی نیاز دارد تا بدین‌ترتیب محصولات در زمان مقرر و با ویژگی‌های مورد نظر به دست مشتریان برسند. زمانی که

مطالعه »

لینکدین مارکتینگ چیست و چرا در حوزه صادرات مواد شیمیایی اهمیت دارد؟

لینکدین پلتفرمی جذاب است که در آن کاربران می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، دیدگاه‌هایشان را به اشتراک بگذارند و پروفایل‌های حرفه‌ای خود را تقویت نمایند. لینکدین بیش از 774 میلیون عضو دارد و بیش از 200 کشور در سراسر جهان را پوشش می‌دهد. این پلتفرم یک رسانه اجتماعی قدرتمند

مطالعه »

بازاریابی موبایلی(موبایل مارکتینگ) + اهمیت موبایل مارکتینگ در صادرات

بازاریابی موبایلی روشی مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطبان هدف از طریق تلفن‌های هوشمند، تبلیت و یا سایر دستگاه‌های دیجیتال می‌باشد. امروزه بیشتر مردم وقت خود را در دنیای مجازی می‌گذارنند، بنابراین سرمایه‌گذاری در این حوزه اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله به تعریف بازاریابی موبایلی می‌پردازیم و پس

مطالعه »

بازاریابی مستقیم(Direct Marketing) چیست و در صادرت چه اهمیتی دارد؟

بازاریابی مستقیم به تبلیغ محصولات یا خدمات به طور مستقیم به مخاطبان هدف اشاره دارد. بازاریابی مستقیم روشی موثر برای ایجاد و حفظ آگاهی از برند می‌باشد. این نوع از بازاریابی از ایمیل، بازاریابی تلفنی و جلسات حضوری برای تعامل با مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند. بازاریابی مستقیم بر ارتباط مستقیم با

مطالعه »

بازاریابی غیرمستقیم چیست و چه اهمیتی در صادرات دارد؟

بازاریابی غیرمستقیم(Indirect Marketing) نوعی از بازاریابی است که در آن ظاهرا قصدی برای فروش محصولات ندارید. در عوض، بر فعالیت‌هایی تمرکز دارید که باعث ایجاد آگاهی از برند، ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و در نهایت فروش محصولات خواهند شد. در واقع بازاریابی غیر مستقیم بر این فرض تکیه می‌کند

مطالعه »

بازاریابی برند(Brand Marketing) یا برند مارکتینگ چیست؟

بازاریابی برند به منظور ایجاد قدرت و ماندگاری طولانی مدت بر نقاط قوت یک برند تاکید دارد. در واقع بازاریابی برند بر تقویت روابط بین برندها و مصرف‌کنندگان تمرکز می‌کند و چنانچه به بهترین شکل انجام شود، در هماهنگی با سایر فعالیت‌های بازاریابی به تقویت روابط با مشتریان و وفاداری

مطالعه »

بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صادرات

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک راه مناسب برای دستیابی به مشتریان بالقوه می‌باشد. افراد مختلف برندها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و از آنها خرید می‌کنند. بنابراین اگر در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و لینکدین حضور ندارید، یک فرصت عالی را از دست داده‌اید. بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند

مطالعه »

اهمیت برند اورنس یا آگاهی از برند در حوزه صادرات مواد شیمیایی

رشد اقتصادی از طریق صادرات برای شرکت‌های ایرانی اهمیت بسیاری دارد. با افزایش دسترسی به اینترنت، موانع ورود به بازارهای بین‌المللی از بین رفته است. بنابراین، فرصت‌های نامحدودی برای رشد یک کسب‌وکار در سطح جهانی وجود دارد. برند اورنس یا آگاهی از برند یکی از مولفه‌های مهم در استراتژی بازاریابی

مطالعه »

آگاهی از برند چیست و چه نقشی در رشد کسب‌ و کار دارد؟

آگاهی از برند یک اصطلاح بازاریابی است که به سطح آشنایی مشتری با خدمات یا محصولات یک کمپانی اشاره دارد. آگاهی از برند در واقع نشانه شروع علاقه مصرف‌کننده به یک محصول خاص است. این مفهوم همچنین اولین گام در مسیر خرید مصرف‌کننده و نقطه شروع ارتباط آنها با برند

مطالعه »

افینیتی مارکتینگ چیست؟ بازاریابی مشارکتی چه تاثیری در صادرات دارد؟

افینیتی مارکتینگ یک استراتژی مشارکتی است که در آن شرکت‌های با مخاطبان هدف مشابه برای تبلیغ محصولات یا خدمات، با یکدیگر همکاری می‌کنند. در بازاریابی مشارکتی از ارزش‌ها و علایق مشترک به منظور برندسازی و ایجاد وفاداری مشتریان استفاده می‌شود. در این مقاله به تعریف افینیتی مارکتینگ می‌پردازیم و در

مطالعه »

رابطه صداقت و درستکاری و بازاریابی بین‌الملل

صداقت و درست‌کاری به عنوان یکی از مهمترین اصول اخلاقی، از اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی بین‌المللی برخوردار است. در این مقاله به بررسی رابطه بین صداقت و درستکاری و موفقیت در بازاریابی بین المللی می‌پردازیم. اهمیت صداقت و درست‌کاری در بازاریابی بین‌المللی  صداقت و درست‌کاری به معنای رعایت اصول اخلاقی

مطالعه »

پژوهش سازمانی

پژوهش سازمانی نمونه‌ای از تحقیقات سازمانی است که سازمان را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های کارآمدی را به منظور بهره‌وری بیشتر به کار گیرند. این پژوهش‌ها همچنین ظرفیت سازمان‌ها را افزایش داده و به انجام عملیات کارآمد منجر خواهند شد. علاوه‌براین، پژوهش سازمانی به سازمان‌ها درک روشنی از محیطی که در

مطالعه »

برندینگ چیست؟ برندسازی+ مراحل برندسازی

برند هویت یک شرکت است که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند. هدف از برندسازی این است که مخاطب شما را در ذهن به خاطر بیاورد و شما را برای دریافت خدمات و یا خرید محصولات انتخاب کند. یک برند خوب مشخص می‌کند که یک شرکت چیست و چه

مطالعه »
آموزش سازمانی
مقالات

آموزش سازمانی چیست و چه مزایایی دارد؟

کارمندان تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین نتایج را حاصل کنند، اما در بسیاری از مواقع موفقیت حاصل نمی‌شود. آموزش سازمانی مداوم، یک سرمایه‌گذاری برای شرکت و کارکنان است. کمک به رشد کارکنان و توسعه سازمان بسیار مهم است، اما کمک به افراد برای برداشتن گام‌های عملی و به

مطالعه »