Search
Close this search box.

مقالات

مقالات

بازاریابی و بازاریابی بین الملل

بازاریابی بین‌المللی نوعی بسترسازی به منظور انجام عملیات تجاری و فروش محصولات در خارج از مرزهای یک کشور می‌باشد. هدف از انجام این عملیات کسب سود و جهانی شدن است. اکثر سازمان‌ها از بازاریابی بین‌المللی برای ورود به بازارهای پربازده و کشف فرصت‌های جدید استفاده می‌کنند. بازاریابی بین‌المللی چیست؟ بازاریابی

مطالعه »
مدیریت منابع انسانی
مقالات

مدیریت منابع انسانی

سازمان‌ها از سرمایه‌های مختلفی همچون پول نقد، کالا و … برای پیشبرد اهدافشان در کسب‌وکار استفاده می‌کنند. به‌طور مثال، سرمایه یک فروشگاه کالاهایی است که در آن به فروش می‌رسد؛ این در حالیست که در یک شرکت صنعتی بازرگانی، نیروهای انسانی متخصص، نرم‌افزارهای اختصاصی و ساختمان‌ها به عنوان سرمایه در

مطالعه »
مدیریت کارآمد
مقالات

مدیریت کارآمد

مدیریت یک فعالیت مستقیم و خطی نیست، بلکه شامل مهارت‌هایی است که با استفاده از آنها می‌توان برای پیشبرد اهداف سازمانی تلاش کرد و یک تجارت موفق داشت. به واسطه این مهارت‌ها مجموعه مورد نظر توسعه خواهد یافت و به اهداف مورد نظر خواهد رسید. مدیریت کارآمد به انجام کارها

مطالعه »
مقالات

لجستیک(Logistics) چیست؟ انواع لجستیک و مزایای آن

لجستیک فرایند هماهنگی و اجرای کارآمد حمل و نقل و نگهداری کالا از مبدا تا مقصد می‌باشد. از لحظه تولید تا توزیع و تحویل نهایی به مشتریان، لجستیک بخشی ضروری در یک زنجیره تامین موفق است. لجستیک برای صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد، در اقع این چیزی بیش از جابجایی

مطالعه »
صادرات و درآمدهای صادرات محور
مقالات

صادرات و درآمدهای صادرات محور

صادرات یکی از قدیمی‌ترین اشکال تجارت می‌باشد که در مقیاس وسیعی بین کشورها اتفاق می‌افتد. با رسیدن به بازارهای جدید، فروش و سود افزایش یافته و شرکت‌ها می‌توانند سهم قابل توجهی از بازار جهانی را تصاحب کنند. امروزه، اغلب کشورها برای تجارت به دنبال بازارهای خارجی در سراسر دنیا می‌باشند

مطالعه »
صادرات مواد شیمیایی ساختمانی
مقالات

صادرات مواد شیمیایی صنعت ساختمانی

مواد شیمیایی ساختمانی بخش مهمی از صنایع شیمیایی هستند که نقش بسزایی در صنعت ساختمان سازی ایفا می‌کنند. از این مواد شیمیایی به منظور افزایش کیفیت مصالح در پروژه های ساختمانی استفاده می‌شود تا بدین‌ترتیب پروژه‌های ساختمانی دوام و کیفیت بالاتری داشته باشند و به لحاظ اقتصادی هم به‌صرفه باشند.

مطالعه »
مقالات

صادرات محصولات پتروشیمی

صنعت پتروشیمی، صنایع بالادستی همچون نفت و گاز را به صنایع پایین‌دستی مانند داروسازی مرتبط می‌کند. اتیلن، پروپیلن، بنزن و زایلن از مهم‌ترین محصولات پتروشیمی می‌باشند. این فرآورده‌ها به محصولات مختلفی از جمله لاستیک، مواد شوینده، مواد شیمیایی کشاورزی و اقلام پلاستیکی تبدیل می شوند و در زندگی روزمره ما

مطالعه »
سیستم‌سازی در کسب و کار
مقالات

سیستم‌سازی در کسب و کار

سیستم‌سازی در واقع ایجاد یک سیستم جدید است که در آن فرایندها به صورت قابل تکرار انجام می‌شوند. فرایند سیستم‌سازی مستندسازی تمامی روندهاست، به نحوی که نتایجی ثابت و قابل اعتماد حاصل شود. سیستم‌سازی کسب‌وکار شما را قادر می‌سازد تا فرایندهای تعریف‌شده را تکرار کنید، بدین‌ترتیب کسب و کاری خواهید

مطالعه »
مقالات

رابطه‌ی کیفیت و بازاریابی بین المللی

در دنیای امروز بازاریابی بین‌المللی به دلیل رشد تجارت جهانی و پیشرفت تکنولوژی اهمیت بسیاری دارد. بازاریابی بین‌المللی فرایند مطالعه بازارهای جهانی، تحلیل رقبا و فرصت‌های بازار، تصمیم گیری در خصوص استراتژی مناسب و فروش محصول در بازارهای جهانی می‌باشد. یکی از عوامل مهم در بازاریابی بین‌المللی، کیفیت محصول می‌باشد.

مطالعه »
مقالات

حمل و نقل داخلی (باربری داخلی) چیست و انواع آن کدامند؟

حمل‌ونقل داخلی فرایندی است که طی آن کالا یا محموله از یک مکان به مکانی دیگر در مرزهای داخلی یک کشور جابجا می‌شود. شرکت حمل‌ونقل داخلی، مجوز فعالیت در داخل کشور را دارا می‌باشد. بدین‌ترتیب صفر تا صد فرایند، از لحظه ثبت سفارش تا تحویل کالای سالم به مشتری را

مطالعه »
مقالات

حمل و نقل بین المللی چیست؟ انواع حمل و نقل بین المللی کدامند؟

حمل و نقل و توزیع کالاها نقش مهمی در تجارت بین‌المللی دارند. شرکت‌ها به منظور اطمینان از کارآمد و مقرون به صرفه بودن این پروسه لازم است بهترین روش حمل‌ونقل را انتخاب کنند. عوامل متعددی در انتخاب مناسب‌ترین روش حمل‌ونقل موثرند. برخی از این عوامل عبارتند از: نوع کالا، کشور

مطالعه »
کار تیمی
مقالات

تیم ورک و اهمیت آن در موفقیت کسب و کار

کار تیمی(تیم ورک) عبارت است از تلاش مشترک یک گروه برای رسیدن به یک هدف مشترک. به عنوان یک مدیر، شما باید بتوانید برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به تیم خود تکیه کنید. در واقع کار تیمی پایه‌ای است که تمام کسب‌وکارهای موفق روی آن بنا

مطالعه »
ترخیص کالا
مقالات

ترخیص کالا: مراحل ترخیص کالا از گمرک کدامند؟

تجارت بین‌المللی امری پیچیده و زمان‌بر می‌باشد. برای کسب‌وکارهایی که واردات یا صادرات کالا انجام می‌دهند، یکی از مهم‌ترین مراحل ترخیص کالا از گمرک می‌باشد. ترخیص کالا از گمرک فرایندی است که شما باید برای واردات و صادرات قانونی کالا از مرزهای بین‌المللی دنبال کنید. درصورتیکه در دنیای تجارت بین‌الملل

مطالعه »
برندسازی سازمانی
مقالات

برندسازی سازمانی

برند سازمانی به تصویر یا هویت یک شرکت و روشی که سازمان آن ‌را به مشتریان ارائه می‌کند، اشاره دارد. برند یک سازمان درواقع نشان‌دهنده ارزش‌ها، صدا و پیام سازمان می‌باشد. برندسازی سازمانی درواقع جایی است که منابع انسانی، بازاریابی و مدیریت با هم تلاقی می‌کنند تا با صرف تمام

مطالعه »
بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)
مقالات

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) مجموعه اقداماتی است که یک شرکت به صورت آنلاین و به منظور ایجاد فرصت‌های تجاری جدید، جذب مشتریان و توسعه هویت برند انجام می‌دهد. بازاریابی دیجیتال به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند، کانال‌های جدیدی را به روی شما باز می‌کند و منجر به افزایش فروش می‌شود. با

مطالعه »
مقالات

انبارداری و مدیریت انبار

انبارداری عبارت است از ذخیره‌سازی کالا در یک مکان خاص به نام انبار. در واقع، انبار یک مرکز ذخیره‌سازی است که کالاها و محصولات در آن نگهداری شده و در زمان مناسب به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. گاهی به انبار کالا، مرکز توزیع هم گفته می‌شود. این در حالیست که مدیریت

مطالعه »