Search
Close this search box.

مقالات

منبع یابی و انتخاب تامین کننده
مقالات

منبع یابی و انتخاب تامین کننده

مواد شیمیایی در صنایع مختلفی همچون الکترونیک، ساخت‌وساز، نساجی، مراقبت‌های بهداشتی، خودروسازی و … کاربرد زیادی دارند. بنابراین انتخاب تامین‌کننده مناسب برای این مواد هم اهمیت بسیاری دارد. انتخاب یک تامین‌کننده خوب برای موفقیت یک تجارت در حال رشد خیلی مهم است. از آنجاییکه امروزه تامین کنندگان متعددی برای فروش

مطالعه »
واردات کالا: مراحل واردات کالا کدامند؟
مقالات

واردات کالا: مراحل واردات کالا کدامند؟

واردات فرایند دریافت و آوردن کالا از خارج از کشور با هدف تجارت می‌باشد. این کالاها می‌‌توانند توسط افراد، شرکت یا دولت وارد شوند و برای فرآوری محصولات دیگر یا فروش به مصرف‌کننده نهایی مورد استفاده قرار بگیرند. اما چنانچه کالا از کشور به کشوری دیگر ارسال شود، این فرایند

مطالعه »
صادرات مواد شیمیایی صنایع رنگ و رزین
مقالات

صادرات مواد شیمیایی صنایع رنگ و رزین

از رنگ‌ها برای تزئین، محافظت و افزایش عمر مواد طبیعی و مصنوعی استفاده می شود؛ درواقع، رنگ به عنوان یک مانع در برابر شرایط محیطی عمل می‌کند. به طور کلی می‌توان رنگ‌ها را  به انواع رنگ‌های تزئینی و  پوشش‌های صنعتی طبقه‌بندی کرد. از رنگ‌های تزئینی برای تزئین و محافظت از

مطالعه »
صادرات مواد شیمیایی صنایع بهداشتی
مقالات

صادرات مواد شیمیایی صنایع بهداشتی

شوینده‌های بهداشتی امروزه نقش غیرقابل انکاری در حفظ بهداشت و نظافت دارند. از این محصولات اغلب برای پاک کردن سطوح مختلف، البسه، ظروف آشپزخانه و … استفاده می‌شود. صابون و مواد شوینده با خواص شیمیایی منحصر بفردی که دارند، این توانایی را دارند که انواع آلودگی‌، چربی و لکه را

مطالعه »
مقالات

صادرات مواد شیمیایی صنایع شیشه، کاشی و سرامیک

مواد شیمیایی نقش مهمی در صنایع شیشه، کاشی و سرامیک دارند. صادرات مواد شیمیایی صنایع شیشه، کاشی و سرامیک نقش مهمی در اقتصاد کشورها داشته و با توجه به رشد این صنایع در سال‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شود در 10سال آینده صادرات این محصولات رونق خوبی داشته باشد. شرکت آردین شیمی

مطالعه »
صادرات مواد شیمیایی صنعت کشاورزی
مقالات

صادرات مواد شیمیایی صنعت کشاورزی

صادرات مواد شیمیایی صنعت کشاورزی جزئی حیاتی در کشاورزی جهانی است که به بهبود عملکرد کشاورزی و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد. اگرچه صادرات این محصولات مزایای زیادی به همراه دارد، اما کشورهای صادرکننده باید چالش‌های مربوط به مقررات تجارت بین‌المللی، اثرات زیست‌محیطی و موانع تجاری موجود را هم در

مطالعه »
مقالات

مقررات تجارت بین الملل

مقررات تجارت بین‌الملل مجموعه‌ای از 11 قانون بین‌المللی است که مسئولیت‌های فروشندگان و خریداران را تعریف می‌کند. این قوانین مشخص می‌کند که چه کسی مسئول پرداخت هزینه‌های مربوط به حمل ‌و نقل، بیمه، ترخیص کالا از گمرک و … می‌باشد. اینکوترمز، در واقع مجموعه‌ای از قوانین تجاری است که توسط

مطالعه »
تحلیل و تقاضای بازار
مقالات

تحلیل و تقاضای بازار

در دنیای تجارت، درک مفهوم تقاضای بازار برای هر سرمایه‌گذاری موفقی ضروری است. تقاضای بازار عبارت است از تمایل مصرف‌کنندگان به خرید یک محصول در قیمت و زمانی معین. به عنوان یک کارآفرین، درک این مفهوم و محاسبه آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تصمیم‌گیری شما داشته باشد و در

مطالعه »
مقالات

تحلیل و آنالیز بازار

درک مشتریان کلید موفقیت هر کسب ‌و کاری است. درصورتیکه درک درستی از مشتریان و بازار هدف خود نداشته باشید، در توسعه محصولات و برآورده کردن نیاز مشتریان با مشکل مواجه خواهید شد. برندهای موفق باید درک کاملی از بازاری که در آن فعالیت می‌کنند، داشته باشند. تحلیل بازار فرایند

مطالعه »
صادرات و برندسازی
مقالات

صادرات و برندسازی

برندسازی نقش مهمی در صادرات کالا و خدمات ایفا می‌کند. بدون برندسازی موثر، بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند شهرتی کسب کنند و ارزش‌های منحصربفردشان را نمایان کنند. بنابراین شانسی برای یافتن فرصت‌های جدید نخواهند داشت و احتمالا مجبور خواهند بود کالا و خدماتشان را با قیمت پایین‌تری به فروش برسانند. بدین‌ترتیب

مطالعه »
مقالات

تحقیقات محصول (Product Research)

تحقیقات محصول فرایندی است برای تعیین اینکه آیا ایده شما برای یک محصول یا خدمات جدید، موفقیت‌آمیز است یا خیر. این فرایند با بررسی بازار هدف برای محصولات مشابه آغاز می‌شود. شما درواقع با بررسی محصولات موجود در بازار، می‌توانید تعیین کنید که آیا تقاضا برای ایده شما وجود دارد

مطالعه »
مقالات

تاثیر فرهنگ و تفاوت‌های فرهنگی در بازاریابی بین الملل

فرهنگ کلیت سبک زندگی و شخصیت ماست. به عبارتی دیگر می‌توان گفت فرهنگ آن چیزی است که ما هستیم؛ طرز لباس پوشیدن، تفکر، غذا خوردن، نگرش، باورها، ارزش‌ها، هنجارها و … همگی در فرهنگ ما گنجانده شده‌اند. فرهنگ تاثیر زیادی بر بازاریابی بین‌المللی دارد.  یک بازاریاب حرفه‌ای باید قبل از

مطالعه »
مقالات

تحقیقات بازار (Market Research)

تحقیقات بازار فرایند ارزیابی یک خدمت یا محصول جدید  از طریق تحقیقاتی است که مستقیما با مشتریان بالقوه انجام می‌شود. تحقیقات بازار به شرکت اجازه می‌دهد تا بازار هدف خود را تعریف کند و نظرات و بازخوردهای مصرف‌کنندگان را در مورد علاقه آنها به یک محصول یا خدمت خاص دریافت کنند.

مطالعه »
مقالات

بازاریابی و بازاریابی بین الملل

بازاریابی بین‌المللی نوعی بسترسازی به منظور انجام عملیات تجاری و فروش محصولات در خارج از مرزهای یک کشور می‌باشد. هدف از انجام این عملیات کسب سود و جهانی شدن است. اکثر سازمان‌ها از بازاریابی بین‌المللی برای ورود به بازارهای پربازده و کشف فرصت‌های جدید استفاده می‌کنند. بازاریابی بین‌المللی چیست؟ بازاریابی

مطالعه »
مدیریت منابع انسانی
مقالات

مدیریت منابع انسانی

سازمان‌ها از سرمایه‌های مختلفی همچون پول نقد، کالا و … برای پیشبرد اهدافشان در کسب‌وکار استفاده می‌کنند. به‌طور مثال، سرمایه یک فروشگاه کالاهایی است که در آن به فروش می‌رسد؛ این در حالیست که در یک شرکت صنعتی بازرگانی، نیروهای انسانی متخصص، نرم‌افزارهای اختصاصی و ساختمان‌ها به عنوان سرمایه در

مطالعه »
مدیریت کارآمد
مقالات

مدیریت کارآمد

مدیریت یک فعالیت مستقیم و خطی نیست، بلکه شامل مهارت‌هایی است که با استفاده از آنها می‌توان برای پیشبرد اهداف سازمانی تلاش کرد و یک تجارت موفق داشت. به واسطه این مهارت‌ها مجموعه مورد نظر توسعه خواهد یافت و به اهداف مورد نظر خواهد رسید. مدیریت کارآمد به انجام کارها

مطالعه »
مقالات

لجستیک(Logistics) چیست؟ انواع لجستیک و مزایای آن

لجستیک فرایند هماهنگی و اجرای کارآمد حمل و نقل و نگهداری کالا از مبدا تا مقصد می‌باشد. از لحظه تولید تا توزیع و تحویل نهایی به مشتریان، لجستیک بخشی ضروری در یک زنجیره تامین موفق است. لجستیک برای صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد، در اقع این چیزی بیش از جابجایی

مطالعه »
صادرات و درآمدهای صادرات محور
مقالات

صادرات و درآمدهای صادرات محور

صادرات یکی از قدیمی‌ترین اشکال تجارت می‌باشد که در مقیاس وسیعی بین کشورها اتفاق می‌افتد. با رسیدن به بازارهای جدید، فروش و سود افزایش یافته و شرکت‌ها می‌توانند سهم قابل توجهی از بازار جهانی را تصاحب کنند. امروزه، اغلب کشورها برای تجارت به دنبال بازارهای خارجی در سراسر دنیا می‌باشند

مطالعه »