انگلیسی | فارسی

Search
Close this search box.

مقالات

صادرات مواد شیمیایی صنعت کشاورزی
مقالات

صادرات مواد شیمیایی صنعت کشاورزی

صادرات مواد شیمیایی صنعت کشاورزی جزئی حیاتی در کشاورزی جهانی است که به بهبود عملکرد کشاورزی و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد. اگرچه صادرات این محصولات مزایای زیادی به همراه دارد، اما کشورهای صادرکننده باید چالش‌های مربوط به مقررات تجارت بین‌المللی، اثرات زیست‌محیطی و موانع تجاری موجود را هم در

مطالعه »
مقالات

مقررات تجارت بین الملل

مقررات تجارت بین‌الملل مجموعه‌ای از 11 قانون بین‌المللی است که مسئولیت‌های فروشندگان و خریداران را تعریف می‌کند. این قوانین مشخص می‌کند که چه کسی مسئول پرداخت هزینه‌های مربوط به حمل ‌و نقل، بیمه، ترخیص کالا از گمرک و … می‌باشد. اینکوترمز، در واقع مجموعه‌ای از قوانین تجاری است که توسط

مطالعه »
تحلیل و تقاضای بازار
مقالات

تحلیل و تقاضای بازار

در دنیای تجارت، درک مفهوم تقاضای بازار برای هر سرمایه‌گذاری موفقی ضروری است. تقاضای بازار عبارت است از تمایل مصرف‌کنندگان به خرید یک محصول در قیمت و زمانی معین. به عنوان یک کارآفرین، درک این مفهوم و محاسبه آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تصمیم‌گیری شما داشته باشد و در

مطالعه »
مقالات

تحلیل و آنالیز بازار

درک مشتریان کلید موفقیت هر کسب ‌و کاری است. درصورتیکه درک درستی از مشتریان و بازار هدف خود نداشته باشید، در توسعه محصولات و برآورده کردن نیاز مشتریان با مشکل مواجه خواهید شد. برندهای موفق باید درک کاملی از بازاری که در آن فعالیت می‌کنند، داشته باشند. تحلیل بازار فرایند

مطالعه »
صادرات و برندسازی
مقالات

صادرات و برندسازی

برندسازی نقش مهمی در صادرات کالا و خدمات ایفا می‌کند. بدون برندسازی موثر، بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند شهرتی کسب کنند و ارزش‌های منحصربفردشان را نمایان کنند. بنابراین شانسی برای یافتن فرصت‌های جدید نخواهند داشت و احتمالا مجبور خواهند بود کالا و خدماتشان را با قیمت پایین‌تری به فروش برسانند. بدین‌ترتیب

مطالعه »
مقالات

تحقیقات محصول (Product Research)

تحقیقات محصول فرایندی است برای تعیین اینکه آیا ایده شما برای یک محصول یا خدمات جدید، موفقیت‌آمیز است یا خیر. این فرایند با بررسی بازار هدف برای محصولات مشابه آغاز می‌شود. شما درواقع با بررسی محصولات موجود در بازار، می‌توانید تعیین کنید که آیا تقاضا برای ایده شما وجود دارد

مطالعه »
مقالات

تاثیر فرهنگ و تفاوت‌های فرهنگی در بازاریابی بین الملل

فرهنگ کلیت سبک زندگی و شخصیت ماست. به عبارتی دیگر می‌توان گفت فرهنگ آن چیزی است که ما هستیم؛ طرز لباس پوشیدن، تفکر، غذا خوردن، نگرش، باورها، ارزش‌ها، هنجارها و … همگی در فرهنگ ما گنجانده شده‌اند. فرهنگ تاثیر زیادی بر بازاریابی بین‌المللی دارد.  یک بازاریاب حرفه‌ای باید قبل از

مطالعه »
مقالات

تحقیقات بازار (Market Research)

تحقیقات بازار فرایند ارزیابی یک خدمت یا محصول جدید  از طریق تحقیقاتی است که مستقیما با مشتریان بالقوه انجام می‌شود. تحقیقات بازار به شرکت اجازه می‌دهد تا بازار هدف خود را تعریف کند و نظرات و بازخوردهای مصرف‌کنندگان را در مورد علاقه آنها به یک محصول یا خدمت خاص دریافت کنند.

مطالعه »
مقالات

بازاریابی و بازاریابی بین الملل

بازاریابی بین‌المللی نوعی بسترسازی به منظور انجام عملیات تجاری و فروش محصولات در خارج از مرزهای یک کشور می‌باشد. هدف از انجام این عملیات کسب سود و جهانی شدن است. اکثر سازمان‌ها از بازاریابی بین‌المللی برای ورود به بازارهای پربازده و کشف فرصت‌های جدید استفاده می‌کنند. بازاریابی بین‌المللی چیست؟ بازاریابی

مطالعه »
مدیریت منابع انسانی
مقالات

مدیریت منابع انسانی

سازمان‌ها از سرمایه‌های مختلفی همچون پول نقد، کالا و … برای پیشبرد اهدافشان در کسب‌وکار استفاده می‌کنند. به‌طور مثال، سرمایه یک فروشگاه کالاهایی است که در آن به فروش می‌رسد؛ این در حالیست که در یک شرکت صنعتی بازرگانی، نیروهای انسانی متخصص، نرم‌افزارهای اختصاصی و ساختمان‌ها به عنوان سرمایه در

مطالعه »
مدیریت کارآمد
مقالات

مدیریت کارآمد

مدیریت یک فعالیت مستقیم و خطی نیست، بلکه شامل مهارت‌هایی است که با استفاده از آنها می‌توان برای پیشبرد اهداف سازمانی تلاش کرد و یک تجارت موفق داشت. به واسطه این مهارت‌ها مجموعه مورد نظر توسعه خواهد یافت و به اهداف مورد نظر خواهد رسید. مدیریت کارآمد به انجام کارها

مطالعه »
مقالات

لجستیک(Logistics) چیست؟ انواع لجستیک و مزایای آن

لجستیک فرایند هماهنگی و اجرای کارآمد حمل و نقل و نگهداری کالا از مبدا تا مقصد می‌باشد. از لحظه تولید تا توزیع و تحویل نهایی به مشتریان، لجستیک بخشی ضروری در یک زنجیره تامین موفق است. لجستیک برای صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد، در اقع این چیزی بیش از جابجایی

مطالعه »
صادرات و درآمدهای صادرات محور
مقالات

صادرات و درآمدهای صادرات محور

صادرات یکی از قدیمی‌ترین اشکال تجارت می‌باشد که در مقیاس وسیعی بین کشورها اتفاق می‌افتد. با رسیدن به بازارهای جدید، فروش و سود افزایش یافته و شرکت‌ها می‌توانند سهم قابل توجهی از بازار جهانی را تصاحب کنند. امروزه، اغلب کشورها برای تجارت به دنبال بازارهای خارجی در سراسر دنیا می‌باشند

مطالعه »
صادرات مواد شیمیایی ساختمانی
مقالات

صادرات مواد شیمیایی صنعت ساختمانی

مواد شیمیایی ساختمانی بخش مهمی از صنایع شیمیایی هستند که نقش بسزایی در صنعت ساختمان سازی ایفا می‌کنند. از این مواد شیمیایی به منظور افزایش کیفیت مصالح در پروژه های ساختمانی استفاده می‌شود تا بدین‌ترتیب پروژه‌های ساختمانی دوام و کیفیت بالاتری داشته باشند و به لحاظ اقتصادی هم به‌صرفه باشند.

مطالعه »
مقالات

صادرات محصولات پتروشیمی

صنعت پتروشیمی، صنایع بالادستی همچون نفت و گاز را به صنایع پایین‌دستی مانند داروسازی مرتبط می‌کند. اتیلن، پروپیلن، بنزن و زایلن از مهم‌ترین محصولات پتروشیمی می‌باشند. این فرآورده‌ها به محصولات مختلفی از جمله لاستیک، مواد شوینده، مواد شیمیایی کشاورزی و اقلام پلاستیکی تبدیل می شوند و در زندگی روزمره ما

مطالعه »
سیستم‌سازی در کسب و کار
مقالات

سیستم‌سازی در کسب و کار

سیستم‌سازی در واقع ایجاد یک سیستم جدید است که در آن فرایندها به صورت قابل تکرار انجام می‌شوند. فرایند سیستم‌سازی مستندسازی تمامی روندهاست، به نحوی که نتایجی ثابت و قابل اعتماد حاصل شود. سیستم‌سازی کسب‌وکار شما را قادر می‌سازد تا فرایندهای تعریف‌شده را تکرار کنید، بدین‌ترتیب کسب و کاری خواهید

مطالعه »
مقالات

رابطه‌ی کیفیت و بازاریابی بین المللی

در دنیای امروز بازاریابی بین‌المللی به دلیل رشد تجارت جهانی و پیشرفت تکنولوژی اهمیت بسیاری دارد. بازاریابی بین‌المللی فرایند مطالعه بازارهای جهانی، تحلیل رقبا و فرصت‌های بازار، تصمیم گیری در خصوص استراتژی مناسب و فروش محصول در بازارهای جهانی می‌باشد. یکی از عوامل مهم در بازاریابی بین‌المللی، کیفیت محصول می‌باشد.

مطالعه »
مقالات

حمل و نقل داخلی (باربری داخلی) چیست و انواع آن کدامند؟

حمل‌ونقل داخلی فرایندی است که طی آن کالا یا محموله از یک مکان به مکانی دیگر در مرزهای داخلی یک کشور جابجا می‌شود. شرکت حمل‌ونقل داخلی، مجوز فعالیت در داخل کشور را دارا می‌باشد. بدین‌ترتیب صفر تا صد فرایند، از لحظه ثبت سفارش تا تحویل کالای سالم به مشتری را

مطالعه »