لینکدین پلتفرمی جذاب است که در آن کاربران میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، دیدگاههایشان را به اشتراک بگذارند و پروفایلهای حرفهای خود را تقویت نمایند. لینکدین بیش از 774 میلیون عضو دارد و بیش از 200 کشور در سراسر جهان را پوشش میدهد. این پلتفرم یک رسانه اجتماعی قدرتمند برای ارتباط با مشاغل، تقویت هویت برند و بازاریابی کسبوکارهاست. لینکدین مارکتینگ یک بخش مهم در هر استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی است. در این مقاله به تعریف لینکدین مارکتینگ میپردازیم و مزایای آن را مورد بررسی قرار میدهیم.
لینکدین مارکتینگ چیست؟
لینکدین مارکتینگ به فرآیند استفاده از لینکدین برای تبلیغ یک کسبوکار و جذب مخاطبان اشاره دارد. کسبوکارها میتوانند صفحات شرکت خود را در این پلتفرم ایجاد کنند و از آن برای موارد زیر استفاده نمایند:
- ایجاد آگاهی از برند
- هدایت ترافیک به وب سایت
- ارتباطات تجاری جدید
لینکدین مارکتینگ ابزاری مناسب برای شناساندن شما به مخاطب میباشد. لینکدین همچنین عملکردهای دیگری ارائه میکند که میتوانید از آنها استفاده کنید. به طور مثال تبلیغات در لینکدین و صفحات نمایشگاهی برخی از کاربردهایی است که این فضا به مخاطبان ارائه میکند.
مزایای لینکدین مارکتینگ
با افزایش میزان تعامل، لینکدین میتواند یک پلتفرم بازاریابی B2B قدرتمند باشد. طبق آمار درآمد این پلتفرم از تبلیغات تا سال 2022، 5 میلیارد دلار بوده است و انتظار میرود این رقم تا سال 2027 به 10 میلیارد دلار افزایش یابد. برخی از مزایای لینکدین مارکتینگ عبارتند از:
افزایش آگاهی از برند
بیش از 700 میلیون عضو در لینکدین وجود دارد. با استفاده از استراتژی مناسب بازاریابی در لینکدین میتوانید به مخاطبان در نقاط مختلف دنیا دست پیدا کنید و از این طریق آگاهی از برند را افزایش دهید. به طور مثال، وقتی شخصی پستی را لایک میکند یا روی آن نظر میدهد، آن پست در ارتباطات او نشان داده میشود. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که محتوای شما برای افرادی که حتی شما را دنبال نمیکنند، نشان داده شود. همین امر لینکدین را به یک پلتفرم ایدهآل برای افزایش آگاهی از برند تبدیل کرده است.
فرصتهای شبکهسازی
لینکدین یکی از بزرگترین شبکههای حرفهای جهان است که به شما این امکان را میدهد که ارتباطات ارزشمندی داشته باشید. این پلتفرم فرصتهایی برای رشد شبکه شما ارائه کرده و روابط سودمند را تقویت مینماید. لینکدین شما را با مشتریان احتمالی، رهبران کسبوکارهای مرتبط و … مرتبط میکند.
رهبری فکری
لینکدین بر تخصص متمرکز است. بنابراین این پلتفرم برای نمایش مدارکی همچون مدارک دانشگاهی، گواهینامههای حرفهای، جوایز و … گزینهای مناسب میباشد. همین امر اساس رهبری فکری را میسازد. شما فقط یک شخصیت ناشناس نیستید، بلکه مدارک و مجوزهایی دارید که همه میتوانند آنها را ببینند.
آگاهی از محصولات و خدمات شما میتوانید در لینکدین آگاهی مخاطبان را در خصوص محصولات و خدماتتان افزایش دهید. شما با ارائه محتواهای مربوط به محصولات و خدمات به مخاطبان هدف وصل میشوید و ایشان احتمالا برای خرید این محصولات شما را به خاطر میآورند.
اقدامات لازم برای داشتن یک صفحه تجاری موفق در لینکدین
ایجاد اکانت در لینکدین به تنهایی برای شما سودی ندارد؛ بلکه مدیریت صفحه، انتشار پستهای مناسب و تعامل با سایرین است که برای بازاریابی ارزشمند است. در ادامه مطلب، نکات لازم برای داشتن یک لینکدین فعال آورده شده است.
پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید.
اولین گام در بهینهسازی لینکدین، تکمیل تمام اطلاعات کسبوکار میباشد. اطمینان حاصل کنید که جزئیات کامل در خصوص معرفی شما آورده شده است. بدینترتیب میتوانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و ترافیک مرتبط را به صفحه خود جذب کنید. بهینهسازی پروفایل لینکدین همچنین میتواند به ایجاد ظاهر حرفهای شما کمک کند. به طور مثال، فقط نگویید که چه تخصصی دارید؛ در عوض باید آنچه که شرکت شما را از سایرین در این زمینه متمایز میکند، برجسته کنید. هنگام افزودن تصاویر مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارند.
علاوهبراین، به بهینهسازی صفحه کسبوکار خود برای موتور جستجو هم فکر کنید. کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خود را شناسایی کنید و از آنها در محتواهای مورد نظر استفاده نمایید.
مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
لینکدین به طور تخصصی برای هدف قرار دادن مشاغل و مخاطبان B2B مناسب است. انتخاب مخاطبان هدف به شما این امکان را میدهد که صفحه شرکت خود را مطابق با ترجیحات آنها طراحی کنید. تعیین کنید که قصد دارید به چه افرادی برسید و بر همین اساس هدفگذاری کنید.
تقویم محتوایی ایجاد کنید.
انتشار منظم محتوا میتواند به افزایش اعتبار شما در لینکدین کمک کند. ایجاد یک تقویم محتوایی و عمل بر اساس آن میتواند به کار شما نظم بیشتری بدهد و به نوعی حضور شما را در این فضا پررنگتر کند. به طور مثال اگر شما یک کلینیک دندانپزشکی دارید، میتوانید در روز جهانی بهداشت دهان نکات کاربردی برای بهبود سلامت دندان را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.
محتوای مرتبط به طور مداوم منتشر کنید.
داشتن تقویم محتوایی انتشار پستها را آسانتر میکند. شما دقیقا میدانید چه محتوایی پست کنید، چه زمانی آن را منتشر کنید و از چه هشتگهایی استفاده کنید. محتواهای منتشرشده باید اولا به صنعت شما مرتبط باشند. دوما باید با برند شما همخوانی داشته باشند؛ و در نهایت، باید برای افرادی که آن را میبینند، ارزش افزوده ایجاد کنند.
پستهای ویدئویی و یا تصویری ایجاد کنید.
محتواهای لینکدین لازم نیست حتما متن باشند. به منظور ایجاد محتواهای جذابتر میتوانید از تصاویر و اینفوگرافهای مرتبط استفاده کنید. آموزش کار با محصول و یا مصاحبه با مدیر عامل، برخی از مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید.
از کال تو اکشن استفاده کنید.
گزینه کال تو اکشن در لینکدین اهمیت زیادی دارد. با استفاده از این گزینه، افراد به سایت شما هدایت میشوند. البته باید در نظر داشته باشید، گزینه کال تو اکشن باید به ترتیبی در محتوا گنجانده شود که مخاطب احساس نکند قصد شما فقط فروش محصولات است.
از آمار و ارقام در محتواهای لینکدین استفاده کنید. h3
مخاطبان آمار و دادهها را به منظور تحلیل اطلاعات دوست دارند. در لینکدین استفاده از آمار برای جذب مخاطبان اقدامی بسیار کارآمد میباشد. در صورت امکان در محتواهای منتشر شده از ارقام، نتایج مطالعات و … استفاده کنید.
از تبلیغات لینکدین استفاده کنید.
رویکردی ساده برای تبلیغ شرکت شما، تبلیغات در لینکدین میباشد. تبلیغات در این فضا به شما این امکان را میدهد که دیگران را در شبکه هدف قرار دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید. بدینترتیب به مخاطبان فراتر از شبکه مستقیم خود دست پیدا خواهید کرد و به آنها فرصتی میدهید تا کسبوکار شما را بشناسند. در حالت ایدهآل، استفاده از تبلیغات در لینکدین منجر به افزایش فروش شما خواهد شد.
به همین منظور میتوانید از انواع مختلف تبلیغات از جمله تبلیغات پیامی و تبلیغات متنی استفاده کنید. بر اساس بودجه تخصیص داده شده و اهداف بازاریابی میتوان بهترین تبلیغ مناسب با کسبوکار را انتخاب کرد.
از گروههای لینکدین استفاده کنید.
گروههای لینکدین گروههایی مجازی هستند که حول موضوعات خاص در یک صنعت متمرکز شدهاند. شما میتوانید به این گروهها بپیوندید تا مخاطبین خود را افزایش دهید و آگاهی از برند را بهبود بخشید.
نتایج لینکدین مارکتینگ را تحلیل کنید.
یکی از چیزهای مهم در مورد لینکدین مارکتینگ، امکان تحلیل نتایج است. با تجزیه و تحلیل دقیق صفحه و استفاده از دادهها، میتوانید درباره بازدیدکنندگان و دنبالکنندگان اطلاعات لازم را کسب نمایید. به طور مثال بعد از یک تبلیغ در لینکدین، میتوانید عملکرد را بر اساس کلیکها و … تجزیه و تحلیل کنید.
اهمیت لینکدین مارکتینگ در حوزه صادرات مواد شیمیایی
لینکدین مارکتینگ به خصوص در حوزه صادرات مواد شیمیایی اهمیت بسیاری دارد. چرا که بسیاری از مشتریان و مخاطبان هدف شما در کشورهای دیگر قرار دارند و شما براحتی به ایشان دسترسی ندارید. بدینترتیب میتوانید با ایشان در لینکدین ارتباط برقرار کنید و مخاطبان هدف را به مشتریان دائمی برندتان تبدیل نمایید. آردین شیمی یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد شیمیایی است که در لینکدین فعال است. ما در لینکدین با مخاطبان هدف ارتباط برقرار میکنیم و محصولاتمان را در این فضا به مخاطبان معرفی میکنیم. با توجه به اینکه لینکدین پلتفرمی حرفهای برای کسبوکارهاست، میتوانیم در این فضا با کسبوکارهای دیگر هم در ارتباط باشیم و با ایشان همکاری کنیم
پرسشهای متداول
لینکدین مارکتینگ چیست؟
لینکدین مارکتینگ به فرآیند استفاده از لینکدین برای تبلیغ یک کسبوکار و جذب مخاطبان اشاره دارد. لینکدین پلتفرمی جذاب است که در آن کاربران میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، دیدگاههایشان را به اشتراک بگذارند و پروفایلهای حرفهای خود را تقویت نمایند.
لینکدین مارکتینگ چه تاثیری در آگاهی از برند دارد؟
برند شما چیزی است که کسبوکار شما را از سایر رقبا متمایز میکند. شما با ارائه ماموریت شرکت، ارزشهای اصلی، اهداف تجاری، چشمانداز شرکت و … میتوانید برند خود را در لینکدین برجسته کنید و آگاهی از برند را افزایش دهید و نشان دهید که چگونه از دیگران متمایز هستید.