انگلیسی | فارسی

Search
Close this search box.

تامین کننده مواد شیمیایی: مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی

در دنیای امروز، مواد شیمیایی نقش مهمی را در صنایع مختلف(کشاورزی، داروسازی، غذایی و …) ایفا می‌کنند. تامین‌کنندگان مواد شیمیایی طیف وسیعی از این مواد را در دسترس داشته و به منظور رفع نیازهای صنایع مختلف در اختیار ایشان قرار می‌دهند. در این مقاله به اهمیت تامین مواد شیمیایی، مسئولیت‌های تامین‌کنندگان مواد شیمیایی و تاثیری که بر بخش‌های مختلف دارند، می‌پردازیم.

شرکت تامین کننده مواد شیمیایی


 شرکت‌های معتبر تامین کننده مواد شیمیایی معمولا تنوع بالایی از محصولات شیمیایی را در سبد کالای خود موجود کرده و پاسخگوی نیازهای مشتریان داخلی و خارجی هستند. تامین کننده‌های مواد شیمیایی اغلب علاوه‌بر تامین محصولات شیمیایی(با بکارگیری کارشناسان و متخصصین این حوزه)، امور مربوط به توزیع، پشتیبانی، مشاوره و … را هم برعهده گرفته تا بدین‌ترتیب یکپارچگی زنجیره تامین حفظ شود.

از آنجاییکه تقاضا برای مواد شیمیایی همچنان در حال افزایش می‌باشد، تامین‌کنندگان در برآوردن نیازهای صنایع مختلف نقش مهمی دارند. علاوه‌براین، تامین‌کنندگان معتبر مواد شیمیایی با سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و تقویت همکاری با بهترین تولیدکنندگان، از مصرف‌کنندگان حمایت می‌کنند. شرکت صنعتی بازرگانی آردین شیمی با 15 سال سابقه درخشان در حوزه واردات، صادرات و تامین مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز صنایع کشاورزی، دارویی، غذایی، شیمیایی و … سهم بسزایی در توسعه صنایع شیمیایی در سطح ملی و بین‌لمللی داشته است. برند آرکم تامین‌کننده محصولات شیمیایی صنعتی با کیفیتی در سطح برندهای جهانی می‌باشد. همکاران ما در این مجموعه کلیه اقدامات لازم را بکار می‌گیرند تا مشتریان بهترین تجربه خرید را داشته باشند.

برخی از مسئولیت‌های تامین کننده‌های مواد شیمیایی عبارتند از:

تامین طیف وسیعی از محصولات شیمیایی

تامین‌کنندگان مواد شیمیایی مجموعه وسیعی از محصولات شیمیایی را به منظور رفع نیازهای مشتریان در سبد کالای خود تعریف کرده‌اند. این مواد شامل مواد اولیه شیمیایی، معرف‌ها، انواع حلال، کاتالیزورها و … می‌باشند. تامین‌کنندگان با حفظ موجودی و داشتن شبکه توزیع کارآمد نیاز صنایع مختلف را تامین می‌کنند.

برند آرکم مجموعه وسیعی از محصولات شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون را در سبد کالای خود فراهم کرده است. سودا اش، کاستیک سودا، سدیم نیترات، آمونیوم نیترات، لبسا و … برخی از مهم‌ترین محصولات آرکم هستند که با کیفیتی هم‌تراز با برندهای دست اول دنیا و مطابق با استانداردهای جهانی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. علاوه‌براین، آردین شیمی یکی از معتبرترین واردکنندگان ایرانی است که محصولات مورد نیاز مشتریان را از بهترین برندهای جهانی تامین کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار ایشان قرار می‌دهد. لازم به ذکر است، آرکم کل پروسه واردات (امور مربوط به لجستیک، زنجیره تامین و …) را تا لحظه تحویل محصول به مشتری برعهده می‌گیرد.

تضمین کیفیت محصولات

یکی از مسئولیت‌های تامین‌کنندگان مواد شیمیایی، تضمین کیفیت محصولات شیمیایی ارائه‌شده می‌باشد. تامین‌کنندگان قابل اعتماد با تولیدکنندگانی همکاری می‌کنند که به استانداردهای کنترل کیفی محصولات شیمیایی و الزامات قانونی پایبند ‌باشند. تعهد به تضمین کیفیت، به حفظ یکپارچگی زنجیره تامین کمک می‌کند و از مصرف‌کنندگان در برابر خطرات احتمالی محافظت می‌نماید.

شرکت صنعتی بازرگانی آردین شیمی کیفیت محصولات را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان در نظر گرفته و کیفیت محصولات تامین‌شده را تضمین می‌نماید. لازم به ذکر است، همکاران ما در مجموعه آرکم در صورت نیاز برگه آنالیز مواد ( certificate of analysis: COA)  و برگه اطلاعات ایمنی مواد(MSDS: material safety data sheet) را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

تخصص و پشتیبانی

تامین‌کنندگان معتبر مواد شیمیایی اغلب تیم‌هایی از متخصصان را به کار می‌گیرند که در مورد محصولات ارائه‌شده تخصص کافی داشته باشند. این متخصصان می‌توانند در خصوص کاربرد محصولات، جابجایی و نگهداری مواد شیمیایی راهنمایی‌های ارزشمندی را ارائه کنند. ایشان همچنین با آخرین پیشرفت‌ها در حوزه فناوری‌های شیمیایی به روز می‌شوند و اطلاعات مربوطه را با مشتریان به اشتراک می‌گذارند و بدین‌ترتیب نوآوری و بهبود را تقویت می‌کنند.

شرکت صنعتی بازرگانی آردین شیمی با ارائه پشتیبانی پس از فروش، از نقطه فروش فراتر می‌رود. خدمات ارائه شده به مشتریان، ارتباط با مشتری را تقویت کرده و مشارکت‌های بلندمدت بین شرکت و مصرف‌کننده را به همراه خواهد داشت.

لجستیک و شبکه توزیع 

لجستیک و توزیع کارآمد محصولات، برای اطمینان از تحویل به موقع محصولات به مشتریان امری ضروری است. تامین‌کنندگان مواد شیمیایی با مدیریت زنجیره تامین، فرایند تهیه محصولات را برای مشتریان تسهیل می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این امر مستلزم رعایت الزامات بسته‌بندی، برچسب‌گذاری و همچنین رعایت مقررات حمل‌ونقل برای مواد خطرناک می‌باشد. با مدیریت صحیح این پروسه، تاخیرها به حداقل خواهد رسید، هزینه‌ها کاهش خواهد یافت و در نهایت مشتری به تامین‌کننده اعتماد خواهد کرد.

آرکم کل پروسه صادرات و واردات را برعهده گرفته و با بکارگیری تمهیدات لازم تحویل به موقع محصولات سالم و بدون نقص را تضمین می‌کند. همکاران ما در این مجموعه الزامات لازم در خصوص بسته‌بندی، شرایط نگهداری، رعایت مقررات مربوط به مواد خطرناک و … را در نظر گرفته و در صددند تا مشتریان بهترین تجربه خرید خود را داشته باشند.

مسئولیت‌های زیست محیطی

تامین‌کنندگان معتبر مواد شیمیایی با تولیدکنندگانی همکاری می‌کنند که محیط زیست را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرند و در صورت امکان، جایگزین‌های سازگار با محیط زیست را به مشتریان ارائه کنند. علاوه‌براین، تامین‌کنندگان در بازیافت، مدیریت زباله و استفاده از فناوری‌های سبز مشارکت می‌کنند تا محیط زیست سالم‌تری داشته باشیم و خسارت‌های زیست‌محیطی به حداقل برسد.

تامین‌کنندگان مواد شیمیایی چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌کنند؟


علاوه‌بر مسئولیت‌هایی که در بخش قبلی به آنها اشاره شد، تامین‌کنندگان مواد شیمیایی به منظور حمایت از مشتری خدماتی به ایشان ارائه می‌کنند که در ادامه مطلب به اختصار آورده شده‌اند.

سفارشی‌سازی محصولات شیمیایی: تامین‌کنندگان مواد شیمیایی، به منظور برآورده کردن نیازهای خاص مشتریان خدمات سفارشی‌سازی مواد شیمیایی را برعهده می‌گیرند. به طور مثال، فرمولی خاص برای توسعه محصول مورد نظر را در نظر گرفته و بدین‌ترتیب با صنایع مختلف همکاری می‌کنند. این سفارشی‌سازی به صنایع مختلف کمک می‌کند تا فرایندهای تولید خود را بهینه کنند.

شرکت صنعتی بازرگانی آردین شیمی این آمادگی را دارد تا محصولات مورد نظر را در بسته‌بندی سفارشی مشتریان عزیز به ایشان ارائه کند. علاوه‌براین، متخصصان آرکم در بخش تحقیق و توسعه می‌توانند به مشتریان برای توسعه محصولات مورد نظر کمک کنند.

مدیریت ریسک: تامین‌کنندگان مواد شیمیایی با خطرات بالقوه مواد شیمیایی آشنایی دارند. ایشان به مشتری‌های خود در خصوص نحوه نگهداری، جابجایی و دفع مناسب آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند تا خطرات ناشی از نشت یا آلودگی‌ها به حداقل رسانده شوند. علاوه‌براین، آنها برگه اطلاعات ایمنی مواد(MSDS) را همراه با محصول به مشتری تحویل می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که مصرف‌کنندگان آگاهی لازم در مورد نحوه مصرف مواد شیمیایی را دارند.

تحقیق و توسعه: بسیاری از تامین‌کنندگان مواد شیمیایی در حوزه تحقیق و توسعه(R&D) سرمایه‌گذاری می‌کنند و محصولات موجود را بهبود می‌بخشند. سرمایه‌گذاری در این حوزه فرصتی را فراهم می‌کند تا همگام با تقاضای صنعت و پیشرفت در بخش‌های مختلف، پیش بروند.

تیم تحقیق و توسعه آرکم، متشکل از متخصصان حوزه صنایع شیمیایی، این آمادگی را دارد تا به منظور توسعه محصولات جدید و بهبود فرایندهای تولیدی با مشتریان عزیز همکاری کند.

دسترسی جهانی: تامین‌کنندگان مواد شیمیایی اغلب مواد شیمیایی را از تولیدکنندگان مختلف تامین کرده و به مشتریان در سراسر جهان ارائه می‌کنند. این دسترسی جهانی علاوه‌بر تامین نیاز مشتریان مختلف، منجر به بهره‌وری از بازارهای متنوع خواهد شد.

شرکت صنعتی بازرگانی آردین شیمی یکی از معتبرترین صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات شیمیایی است. آرکم این آمادگی را دارد تا کلیه محصولات مورد نیاز صنایع مختلف را از برترین برندهای جهانی در سراسر دنیا تامین کرده و در اختیار مصرف‌کنندگان ایرانی قرار دهد. علاوه‌براین، آرکم صادرات محصولات شیمیایی را نیز برعهده گرفته و محصولات مختلف را در مهم‌ترین بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کند.

همکاری با موسسات و دانشگاه‌ها: تامین‌کنندگان مواد شیمیایی اغلب با موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و … همکاری می‌کنند. این همکاری منجر به تبادل دانش فنی و تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک خواهد شد. با تقویت مشارکت، تامین‌‌کنندگان به پیشرفت صنایع شیمیایی هم کمک خواهند کرد.

آرکم با بکارگیری نیروهای متخصص و آموزش دیده از برترین دانشگاه‌های داخلی، کادری مجرب و متخصص فراهم کرده که در حوزه‌های مختلف می‌توانند خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه کنند.

 

تامین کنندگان مواد شیمیایی چه محصولاتی را برای صنایع مختلف تامین می‌کنند؟


تامین‌کنندگان مواد شیمیایی طیف وسیعی از مواد شیمیایی را برای رفع نیازهای صنایع مختلف ارائه می‌کنند. در ادامه مطلب برخی از محصولات شیمیایی مورد نیاز صنایع مختلف آورده شده‌اند:

مواد اولیه شیمیایی

تامین‌کنندگان مواد شیمیایی طیف وسیعی از مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات مختلف را ارائه می‌کنند. این مواد شیمیایی شامل اسیدها، بازها، حلال‌ها، پلیمرها و … می‌باشند. این مواد اولیه برای تولید محصولات مختلف در صنایع رنگ و رزین، صنایع کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع شوینده و … به کار برده می‌شوند.

مواد شیمیایی تخصصی 

مواد شیمیایی تخصصی کاربردهای خاصی در صنایع گوناگون دارند. تامین‌کنندگان مواد شیمیایی، مواد شیمیایی ویژه‌ای مانند انواع افزودنی، کاتالیزورها، سورفکتانت‌ها و … را برای مشتریان تامین می‌کنند. این مواد ویژگی‌های خاصی دارند که در صنایع خودروسازی، الکترونیک، مراقبت‌های بهداشتی و … کاربرد دارند.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی 

تامین‌کنندگان مواد شیمیایی، مواد مورد نیاز موسسات تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها و موسسات آموزشی را تامین می‌کنند. مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای انجام آزمایش‌‌ها، امور کنترل کیفی و فعالیت‌های تحقیق و توسعه ضروری هستند. برخی از این مواد شامل معرف‌ها، بافرها، حلال‌ها و … می‌باشند.

مواد شیمیایی صنایع دارویی 

تامین‌کنندگان مواد شیمیایی با تامین مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع دارویی، نقش مهمی در صنعت داروسازی ایفا می‌کنند. به طور مثال، تامین‌کنندگان با تامین APIها با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای دارویی، نیاز صنعت داروسازی را برآورده می‌کنند.

مواد شیمیایی صنعت کشاورزی  

صنعت کشاورزی برای تهیه کودها، آفت کش‌ها، حشره‌کش‌ها و … به مواد شیمیایی مختلفی نیاز دارد. تامین‌کنندگان مواد شیمیایی با تامین مواد لازم، به افزایش بهره‌وری محصولات، محافظت از گیاهان در برابر آفات و افزایش بازدهی کمک می‌کنند.

مواد شیمیایی صنایع شوینده و پاک‌کننده‌ها  

تامین‌کنندگان مواد شیمیایی، مواد مورد نیاز برای تهیه انواع شوینده و پاک‌کننده‌ها را تامین می‌کنند. این محصولات شامل شوینده‌ها، ضدعفونی کننده‌ها، چربی زداها و سایر پاک‌کننده‌ها می‌باشند. در نظر داشته باشید، این محصولات برای حفظ نظافت، بهداشت و ایمنی در صنایع مختلف ضروری هستند.

مواد شیمیایی تصفیه آب  

تامین‌کنندگان مواد شیمیایی مواد مورد نیاز برای فرایندهای تصفیه آب را نیز تامین می‌کنند. این مواد شیمیایی برای تهیه ضدعفونی کننده‌ها، تنظیم‌کننده‌ها pH ، رسوب‌گیرها و … و به منظور حذف ناخالصی‌ها، کنترل رشد میکروب‌ها و تهیه آب آشامیدنی به کار برده می‌شوند.

برند آرکم با بکارگیری تیمی حرفه‌ای از افراد مجرب و متعهد کل پروسه صادرات و واردات محصولات شیمیایی، از لحظه ثبت سفارش تا تحویل به موقع را برعهده می‌گیرد. برخی از مهم‌ترین صنایع داخلی و بین‌المللی که از محصولات آرکم استفاده می‌کنند، عبارتند از:

  • صنایع شوینده و بهداشتی
  • صنایع رنگ و رزین
  • صنایع کشاورزی
  • صنایع شیشه سازی

 انتخاب بهترین تامین‌کننده مواد شیمیایی


به منظور انتخاب بهترین تامین‌کننده مواد شیمیایی، لازم است ابتدا فهرستی از تامین‌کنندگان در اختیار داشته باشیم. سپس با توجه به تنوع محصولات، قیمت محصولات، خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند و … می‌توانیم بهترین تامین‌کننده را انتخاب کنیم. به هنگام دریافت لیست قیمت محصولات شیمیایی موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

  • قیمت برخی از محصولات شیمیایی نوسان دارد، به این معنی که در طول یک ماه قیمت‌ یک محصول خاص متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است روندها را در یک دوره زمانی در نظر بگیرید و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید.
  • قیمت یک محصول بر اساس تولیدکننده، مکان، مقدار، گرید، نحوه تحویل، خلوص محصول، فصل خرید و … متفاوت می‌باشد. در ضمن، قیمت قراردادهای بلند مدت معمولا کمتر از قیمت خرید خرد می‌باشد.

پرسش‌های متداول


  بهترین تامین‌کننده مواد شیمیایی چه خدماتی به مشتری ارائه می‌کند؟ 

بهترین تامین‌کننده‌های مواد شیمیایی در ایران، علاوه بر تامین محصولات با کیفیت بالا و در حد استانداردهای جهانی مدیریت زنجیره تامین را هم بر عهده گرفته تا بدین‌ترتیب خیال مشتری از هر بابت راحت باشد. آرکم کل پروسه صادرات و واردات را برعهده گرفته و با بکارگیری تمهیدات لازم تحویل به موقع محصولات سالم و بدون نقص را تضمین می‌کند. همکاران ما در این مجموعه الزامات لازم در خصوص بسته‌بندی، شرایط نگهداری، رعایت مقررات مربوط به مواد خطرناک و … را نیز در نظر گرفته و در صددند تا مشتریان بهترین تجربه خرید خود را داشته باشند.

بهترین تامین‌کننده مواد شیمیایی صنعتی در ایران کدام شرکت است؟  

آردین شیمی، ذنگین تجارت پیام و ریتکو شیمی برخی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان مواد شیمیایی صنعتی در ایران می‌باشند.

0 0 رای ها
Article Rating
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها