Search
Close this search box.

اهمیت برند اورنس یا آگاهی از برند در حوزه صادرات مواد شیمیایی

رشد اقتصادی از طریق صادرات برای شرکت‌های ایرانی اهمیت بسیاری دارد. با افزایش دسترسی به اینترنت، موانع ورود به بازارهای بین‌المللی از بین رفته است. بنابراین، فرصت‌های نامحدودی برای رشد یک کسب‌وکار در سطح جهانی وجود دارد. برند اورنس یا آگاهی از برند یکی از مولفه‌های مهم در استراتژی بازاریابی شرکت‌های صادرکننده است. در این مقاله قصد داریم اهمیت برند اورنس یا آگاهی از برند را در حوزه صادرات و واردات مواد شیمیایی مورد بررسی قرار دهیم.

برند اورنس یا آگاهی از برند چیست؟


برند اورنس یا آگاهی از برند به سطح آشنایی مشتری با محصول یا خدمات یک برند اشاره دارد. این در واقع نشانه شروع علاقه مصرف‌کننده به یک محصول است. آگاهی از برند همچنین اولین قدم در مسیر خرید و نقطه شروع ارتباط مخاطبان با برند می‌باشد. تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا یک شرکت را می‌شناسید و یا محصولات آن را به یاد می‌آورید؟ این به این دلیل است که شرکت مورد نظر آگاهی از برند قوی دارد، به این معنی که مصرف‌کنندگان با برند آشنا هستند و نسبت به آن آگاهی دارند.

برند چیزی بیش از یک لوگو یا یک شعار است. برند ترکیبی از محصولات شما، نوع روایت داستانتان، تجربه مشتری و حتی نحوه برخورد با ایشان می‌باشد. درک مشتری از یک برند بر اساس طیفی از ورودی‌ها در طول زمان می‌باشد. شما با ارائه یک پیام و ایجاد تجربه ثابت در خرید، برندتان را می‌سازید. این ثبات(تکرار پیام و تجربه) برای به یاد ماندنی کردن برند شما(که کلید ایجاد آگاهی از برند است)، ضروری است.

اهمیت برند اورنس یا آگاهی از برند در بازارهای صادراتی 


افرادی که برند شما را می‌شناسند:

  • با محصولات شما آشنا هستند، در مورد برند شنیده‌اند و احتمالا به شما اعتماد دارند.
  • وقتی به دنبال محصول مرتبط می‌گردند، بیشتر به دنبال برند شما هستند.
  • به احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند. بر اساس ارزش‌ها و اعتبار برندتان به شما و محصولاتتان اعتماد می‌کنند.

اکثر شرکت‌ها در بازارهای داخلی حضور خوبی دارند. آگاهی از برند در بازارهای داخلی از طریق تبلیغات دهان به دهان و رسانه‌های دیجیتال نسبتا آسان است. اما زمانی که برند سعی می‌کند در بازارهای بین‌المللی حضور پیدا کند، با توجه به اینکه مخاطبان برند را نمی‌شناسند احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد. ترافیک وبسایت از بازارهای صادراتی بسیار کم است، برند اعتبار خوبی ندارد و در نتیجه میزان فروش تا حد زیادی افت پیدا می‌کند. بنابراین آگاهی از برند در بازارهای صادراتی اهمیت بسیاری دارد.

فقدان اطلاعات بازار، رقابت با شرکت‌های بین‌المللی و آگاهی کم از روندها، چالش‌های متعددی را برای شرکت‌ها به همراه دارد. بسیاری از صادرکنندگان تمایل دارند روی استراتژی‌های کوتاه‌مدت متمرکز شوند. بنابراین این سوال پیش می‌آید که چگونه خود را در این رقابت متمایز کنیم؟ یکی از مهم‌ترین عوامل، آگاهی از برند است. برای قرار گرفتن در بالای فهرست خریداران، برندسازی و آگاهی از برند عنصری اساسی است که به یک محصول معمولی ارزشی چندبرابر می‌افزاید. برندسازی چیزی بیش از ویژگی‌های ظاهری یک محصول است، در واقع این مفهوم رویکردی از تمام وعده‌هایی است که تولیدکننده به مشتری داده است.

استراتژی‌های افزایش آگاهی از برند یا برند اورنس در بازارهای صادراتی 


درک برندینگ و آگاهی از برند در این مرحله به کسب‌وکار کمک زیادی می‌کند. هنگام توسعه یک استراتژی بازاریابی در بازارهای صادراتی باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • میزان آگاهی از برند در بازار هدف صادراتی چقدر است؟
  • جایگاه برند شما در مقایسه با رقبای اصلی در بازار صادراتی کجاست؟
  • آیا جستجوی برند شما باعث ترافیک وب‌سایت در بازارهای داخلی می‌شود؟
  • آگاهی از برند چگونه با صادرات محصولات تحت تاثیر قرار می‌گیرد؟

اگر شما یک شرکت کوچک هستید، معمولا آگاهی از برند در بازارهای بین‌المللی جدیدی که تازه به آنها ورود کرده‌اید، نسبتا پایین می‌باشد. بنابراین مهم است که استراتژی‌هایی را در برنامه بازاریابی به منظور افزایش آگاهی از برند در نظر بگیرید. برخی از استراتژی‌هایی که یک برند می‌تواند به منظور ایجاد آگاهی از برند یا برند اورنس اتخاذ کند، عبارتند از:

  • حضور در رسانه‌های اجتماعی و ارتباط با مصرف‌کنندگان
  • تولید محتوای مناسب به منظور سئو(زمانی که مردم به دنبال محصولات مرتبط باشند، رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند)
  • استفاده از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی
  • همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر

موارد بالا همگی مربوط به دیده شدن برند شما در اینترنت می‌باشند و هدف این است که برند شما دیده شود. یکی دیگر از اهداف مهم هم افزایش دید ارگانیک در بازارهای صادراتی جدید است.

شرکت تولیدی بازرگانی آردین شیمی تولیدکننده و صادرکننده مواد اولیه شیمیایی به نقاط مختلف دنیاست. ما در آرکم با توجه به اهمیت آگاهی از برند، استراتژی‌های لازم به منظور افزایش برند اورنس یا آگاهی از برند را به کار گرفته‌ایم و در تلاشیم تا با استفاده از این استراتژی‌ها به بازارهای جدید هم ورود کنیم. برند آرکم با حضور در رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوای مناسب در وب‌سایت در سال‌های اخیر، آگاهی از برند را تا حد بالایی بهبود بخشیده و از این طریق مشتریان بسیاری را جذب کرده است.

پرسش‌های متداول 


برند اورنس یا آگاهی از برند چیست و در بازارهای بین‌المللی چه اهمیتی دارد؟

برند اورنس یا آگاهی از برند به سطح آشنایی مشتری با محصول یا خدمات یک برند اشاره دارد. آگاهی از برند اولین قدم در مسیر خرید و نقطه شروع ارتباط مخاطبان با برند می‌باشد. امروزه رشد اقتصادی از طریق صادرات برای شرکت‌های ایرانی اهمیت بسیاری دارد. برند اورنس یا آگاهی از برند یکی از مولفه‌های مهم در استراتژی بازاریابی شرکت‌های صادرکننده است.

بهترین استراتژی‌ برای افزایش آگاهی از برند یا برند اورنس در بازارهای صادراتی چیست؟ 

با توجه به اینکه میزان آگاهی از برند یا برند اورنس در بازارهای صادراتی پایین است، باید روی افزایش دید و آشنا کردن نام برند خود در بازارهای جدید کار کنید. حضور در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از تبلیغات آنلاین برخی از استراتژی‌هایی هستند که می‌توانند به شما در کوتاه مدت کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *