Search
Close this search box.

بازاریابی موبایلی(موبایل مارکتینگ) + اهمیت موبایل مارکتینگ در صادرات

بازاریابی موبایلی روشی مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطبان هدف از طریق تلفن‌های هوشمند، تبلیت و یا سایر دستگاه‌های دیجیتال می‌باشد. امروزه بیشتر مردم وقت خود را در دنیای مجازی می‌گذارنند، بنابراین سرمایه‌گذاری در این حوزه اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله به تعریف بازاریابی موبایلی می‌پردازیم و پس از آن مزایا، ویژگی‌ها و انواع آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بازاریابی موبایلی چیست؟


بازاریابی موبایلی به آن دسته از فعالیت‌های تبلیغاتی اشاره دارد که محصولات و خدمات را از طریق دستگا‌ه‌های تلفن همراه مانند تبلت و تلفن‌های هوشمند تبلیغ می‌کنند. از فناوری‌های مدرن تلفن همراه، از جمله مکان‌یابی می‌توان برای تنظیم کمپین‌های بازاریابی بر اساس لوکیشن استفاده کرد.

اکثر مردم همیشه به تلفن همراه خود دسترسی دارند و بدین‌ترتیب شما می‌توانید در هر ساعتی از روز با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. بازاریابی موبایلی برای جذب مشتریان به روشی شخصی و تعاملی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اهمیت بازاریابی موبایلی در صادرات محصولات شیمیایی 


بازاریابی موبایلی یکی از مهم‌ترین اشکال بازاریابی در دنیای مدرن امروزی است. موبایل مارکتینگ به کسب و کارهای صادرات محور اجازه می‌دهد تا مصرف‌کنندگان را بر اساس موقعیت مکانی، علایق آنها یا حتی شناسه‌های جمعیتی هدف قرار دهند. بازاریابی موبایلی برای شرکت‌هایی که توانایی پرداخت هزینه‌های بالای تبلیغات سنتی را ندارند، گزینه مناسبی است. یک کسب و کار کوچک می‌تواند یک بازار هدف را شناسایی کند و با بودجه‌ای کم برای همه آنها تبلیغ کند.

بازاریابی موبایلی به یکی از موثرترین روش‌ها برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های صادرکننده محصولات شیمیایی تبدیل شده است. با استفاده از بازاریابی موبایلی، افراد تبلیغات هدفمندی را دریافت می‌کنند که با خواسته‌ها و نیازهای آنها مطابقت دارد.

مزایا و معایب موبایل مارکتینگ


بازاریابی موبایلی به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطبان هدف دست پیدا کنید و از طریق کمپین‌های بازاریابی با ایشان در ارتباط باشید. برخی از مزایای بازاریابی موبایلی عبارتند از:

  • در دسترس و فوری: شما می‌توانید در هر زمان و هر کجا به مخاطبان دسترسی پیدا کنید. این در واقع سریع‌ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است.
  • مخاطبان جهانی: با استفاده از بازاریابی موبایلی می‌توانید به مخاطبانتان در سراسر دنیا دسترسی داشته باشید. این مزیت برای صادرکنندگان محصولات شیمیایی اهمیت بسیاری دارد.
  • کانال‌های مختلف برای بازاریابی: بازاریابی موبایلی انعطاف‌پذیری خوبی دارد و فرصتی مناسب برای دستیابی به مشتریان از طریق وبسایت، برنامه، رسانه‌های اجتماعی و … را فراهم می‌کند.
  • شخصی‌سازی: دستگاه‌های تلفن همراه این ویژگی را دارند که زمانیکه اطلاعات برای مشتریان ارسال می‌شود، برای مشتری بسیار شخصی‌تر به نظر می‌رسد.
  • پتانسیل ویروسی: محتواهای موجود در تلفن همراه به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود و در معرض دید رایگان قرار می‌گیرد. بنابراین امکان اشتراک‌گذاری محتوای شما در همه جا وجود دارد.

جدای از مزایایی که در بالا به آنها اشاره شد، بازاریابی موبایلی معایبی نیز دارد که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت:

  • عدم امکان رفع اشکالات: رفع هرگونه اشتباه قبل از اینکه محتوا توسط مشتریان دیده شود، دشوار است.
  • تجربیات بد کاربر: تبلیغات بد نیز می‌تواند ویروسی شود که این ممکن است برای کسب و کار شما مضر باشد.
  • مشکلات مربوط به تنظیمات تلفن همراه: دستگاه‌های مختلف صفحات نمایش متفاوتی دارند که این استاندارد کردن یک تصویر را مشکل می‌کند. برخی از افراد ممکن است نتوانند با گوشی خود به درستی تبلیغات شما را ببینند.
  • حریم خصوصی: مردم نگران حریم خصوص دستگاه‌های تلفن همراه خود هستند. بنابراین ممکن است بعضی مواقع ترجیح دهند تبلیغات مورد نظر را نبینند.
  • به روز رسانی مداوم: فناوری به طور مداوم به روز می‌شود، بنابراین باید دائما تیم شما در مورد موارد مختلف آموزش‌های لازم را کسب کنند و اطمینان داشته باشید که مشتریان شما نیز می‌دانند چگونه با به روز رسانی‌های جدید به تبلیغات شما دسترسی داشته باشند.

انواع بازاریابی موبایلی


بازاریابی موبایلی از طریق برقراری ارتباط با مشتریان از طریق دستگاه‌های تلفن همراه کار کرده و ایشان را به تعامل با برند شما تشویق می‌کند. در ادامه مطلب برخی از انواع بازاریابی موبایلی معرفی شده‌اند.

بازاریابی درون برنامه‌ای

بازاریابی درون برنامه‌ای، بازاریابی از طریق اپلیکیشن‌های موبایل می‌باشد. این نوع از بازاریابی با استفاده از بنرها و پیام‌ها محصولات شما را به مشتریان معرفی می‌کند. بدین‌ترتیب می‌توانید مشتریانی را که کاربران فعال برنامه مورد نظر هستند، جذب کنید. بازاریابی درون برنامه‌ای همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از طریق تبلیغات در برنامه‌های محبوب، مشتریان خود را افزایش دهید.

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یک کمپین بازاریابی از طریق پیامک می‌باشد. شما می‌توانید تبلیغات و پیشنهادات خود را به تلفن‌های مشتریان فعلی و مخاطبان بالقوه ارسال کنید. کمپین‌های بازاریابی پیامکی تا حد زیادی موفقیت‌آمیز است، چرا که اکثر مردم گوشی‌های همراه خود را همیشه همراه دارند و اغلب از این تبلیغات استفاده می‌نمایند.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی 

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولا میلیاردها کاربر دارند و همین امر رسانه‌های اجتماعی را به فضایی مناسب برای تبلیغات کسب‌وکارهای مختلف تبدیل کرده‌ است. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که از طریق تبلیغات فیسبوک، توییت‌های تبلیغاتی … ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان برقرار کنید.

بازاریابی مبتنی بر مکان 

بازاریابی مبتنی بر مکان به شما این امکان را می‌دهد که مشتری را بر اساس موقعیت مکانی(لوکیشن) در دستگاه تلفن همراه هدف قرار دهید. شما می‌توانید کمپین‌های بازاریابی مختلفی را بر اساس موقعیت مکانی مشتریان ایجاد کنید و از این طریق با مخاطبان ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی با QR کدها

بازاریابی با کیوآر کدها به شما این امکان را می‌دهد پیوندی به وب‌سایت خود ایجاد و برنامه خود را دانلود کنید. مشتریان می‌توانند QR کد را با دوربین گوشی هوشمند خود اسکن کنند. QR کدها به شما این امکان را می‌دهند که مشتریان بیشتری را جذب کنید و از همین طریق میزان فروشتان را افزایش دهید.

استراتژی بازاریابی موبایلی برای صادرات محصولات شیمیایی 


استراتژی بازاریابی موبایلی یک برنامه جامع است که کسب و کارها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود از آن استفاده می‌کنند. هدف از این مدل بازاریابی بهینه‌سازی تجربیات کاربر، تعامل با ایشان و نهایتا جذب مشتریان بالقوه می‌باشد.

با تمرکز بر محتوا، تبلیغات و تعاملاتی که به طور خاص برای دستگا‌ه‌های تلفن همراه طراحی شده است، یک استراتژی موفق برای بازاریابی محصولات خود خواهید داشت. بازاریابی موبایلی با شخصی‌سازی و کاربرپسند بودن به کسب و کارها اجازه می‌دهد با مخاطبان هدف خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنند، وفاداری مشتریان را تقویت کنند و در چشم‌انداز بلندمدت بین رقبایشان متمایز باشند. این نوع از بازاریابی به خصوص برای صادرات محصولات شیمیایی اهمیت بسیاری دارد. در واقع، این استراتژی برای ارتباط با مشتریان در نقاط مختلف دنیا، بهبود روابط با مشتریان و اطمینان از اینکه برند شما به یاد مخاطب می‌ماند، بسیار مهم است.

با استفاده از بازاریابی موبایلی می‌توانید با مشتریانتان در نقاط مختلف دنیا از طریق پیام‌های چندرسانه‌ای MMS، رسانه‌های اجتماعی و حتی کیوآر کدها در ارتباط باشید. علاوه‌براین، سرویس‌های مبتنی بر مکان می‌توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی مخاطبان، اطلاعات لازم را به دست ایشان برسانند.

صادرکنندگان محصولات شیمیایی باید مطمئن شوند که اطلاعات موجود در فهرست آنلاین دقیق و درست باشد. به طور مثال، اطلاعات تماس، ساعات کار، نظرات مشتریان و … همگی باید به منظور دسترسی مخاطبان بروز باشند تا ایشان بتوانند براحتی و بدون هیچ دردسری شما را پیدا کنند.

آردین شیمی یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد اولیه شیمیایی در ایران می‌باشد. تیم دیجیتال مارکتینگ آردین شیمی با بکارگیری بازاریابی موبایلی توانسته است مشتریان بسیاری را در سراسر دنیا جذب کند. مخاطبان بالقوه آرکم در این حوزه پس از تعاملات طولانی مدت و برقراری ارتباط از طریق پلتفرم‌های مختلف، به مشتریان دائمی این مجموعه تبدیل شده و از خدمات آرکم استفاده می‌کنند.

پرسش‌های متداول 


موبایل مارکتینگ چیست؟  

بازاریابی موبایلی به آن دسته از فعالیت‌های تبلیغاتی اشاره دارد که محصولات و خدمات را از طریق دستگا‌ه‌های تلفن همراه مانند تبلت و تلفن‌های هوشمند تبلیغ می‌کنند. اکثر مردم همیشه به تلفن همراه خود دسترسی دارند و بدین‌ترتیب شما می‌توانید در هر ساعتی از روز با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. بازاریابی موبایلی برای جذب مشتریان به روشی شخصی و تعاملی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب موبایل مارکتینگ کدامند؟  

از مزایای موبایل مارکتینگ می‌توان به امکان تبلیغات فوری، دسترسی به مخاطبان جهانی، وجود کانال‌های مختلف برای بازاریابی و پتانسیل ویروسی آن اشاره کرد.

موبایل مارکتینگ چه اهمیتی در صادرات مواد اولیه شیمیایی دارد؟ 

موبایل مارکتینگ به کسب و کارهای صادرات محور اجازه می‌دهد تا مصرف‌کنندگان را بر اساس موقعیت مکانی، علایق آنها یا حتی شناسه‌های جمعیتی هدف قرار دهند. با استفاده از بازاریابی موبایلی می‌توانید با مشتریانتان در نقاط مختلف دنیا از طریق پیام‌های چندرسانه‌ای MMS، رسانه‌های اجتماعی و حتی کیوآر کدها در ارتباط باشید. علاوه‌براین، سرویس‌های مبتنی بر مکان می‌توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی مخاطبان، اطلاعات لازم را به دست ایشان برسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *